Nuffnang

Wednesday, February 9, 2011

Boss xde, haru biru jadinye.


Wargh!! Aku sgt excited utk berBLOGging hari ni.. Nk citer pengalaman, suke duka aku selama 3 hari sejak naik cuti CNY ni tanpa my BOSS, my LEADER, my PARTNER, Paan as Ketua Biro Sukan dan Rekreasi. Tp mujur ade yg sudi tlg aku kan, Sapok, Am-c, Amal, Mok, Anis, Fatin, Farel n lain2 lahh..

Ok, kiter start drp yg DUKA dululah.
Emm, dukanye, biler kn pikir sume masalah n keje sorg2. B4 ni, keje n pikir dua org kan. Ade dua kepala nk tanggung beban. Tp, kali ni aku kena wat sorg2. Waa.. sedih, letih, takut. Xde tempat nk bergantung. Xde teman nk g urus sume benda. And yg plg susahnye, sume keputusan dlm tgn aku. Taklah sume, tp mostly akulah. :-(

Yg sukenye pulak, aku dah selesai wat tempahan BAJU RUMAH SUKAN iaitu KTP@ Kejohanan Trek & Padang Kali ke-18 IPG Kampus Tun Hussein Onn, BP. Dgn bantuan En. Nahar n Sapok, dptlah aku setlekan tempahan sebanyak 777 helai berharga RM19425.00. Gile!! Byk tu!! And sbnrnye 1st time la bg aku pegang duit byk tu. Bkn Duit aku lak tu. Bygkan. 19ribu. Bkn sikit wei! Takut gile aku. Dah la aku simpan dlm bilik asrama je. Takut aku. Seb bek la xde sape tau mane aku sorok duit tu smp la aku g buat tempahan baju td. And setelah selamat aku wat pembayaran dengan di guard oleh En. Nahar n Sapok (Over giler kan), haha barulah aku lega n blh gtau betapa terujanya aku pgg duit byk mcm tu. Sbnrnye yg wat aku teruja bkn je jumlah duit tu, tp sbb duit tu bkn duit aku. Kalo duit parent aku ke (aku punya xmungkinlah), xlah aku heran sgt. haha Tp, mmg sgt lega la once duit tu di handover kpd tokei kedai tu. Harap2 sempat siap n sume berjalan ngan lancar.

Ni br 3 hari Boss aku tu xde, aku xtau ape aku nk wat sementara dy balik. Waa,, sedih blk aku.. :-( Harap2 adelah yg blh tlg aku sementara ni kan.

Stop dulu, nk g kemas fail ngan pKO aku, dy pon kena keje sorg2 sbb Boss aku jugak adalah KO kelas. Jadinye, kami sme2 dlm kesusahan. Sabo jelah Mek.. hahaha

Harap2 hari esok akan dilalui dgn senyuman even keje n beban yg digalas tu berat. (kalo berat nk galas, pass sket kat member2) haha

"Belajar drp kesusahan, amik iktibar drp pengalaman, senyum bila berakhir dgn kesenangan, tabahkan hati bila berakhir dgn tangisan. Jgn pernah berputus asa."

No comments: