Nuffnang

Saturday, February 5, 2011

Bkn kite je yg nk syg KAWAN kite, dy pon nk KAWIN jugak.. haha


Tibe2 mlm ni aku rase nk memuntahkan pendapat aku. Pasal ape? emm,, ape lagi kalo tak masalah yg 24/7 aku tgk ade kat dunia ni.. Cinta.. dan Persahabatan..

Aku ni seriously mmg buta la bab2 cinta ni.. xpenah bercinta kan.. Tp aku masih tau cmne nk syg org.. Ape yg menarik perhatian aku,, ade satu hubungan persahabatan,, yg aku rase agak melampau. Aku bukan ckp dr perspektif hubungan terlarang ek. Aku ckp dr segi cara persahabatan, nilai, pemikiran dan tindak tanduk.

Ok, ape kata aku cerita simple case bg sume org paham...

Ade 2 org gadis bersahabat baik, A dan B. Sgt rapat. Kamceng giler. Dua2 dah ade BF..
A kapel ngan C, B kapel ngan D. A kata kat D yg dy xjg B betul2, A yg jaga B. And situasi jadi A menyalahkan D. D jauh drp B jadi D xmmpu utk slalu berada dismping B. A pulak hari2 jaga B mcm tatang minyak yg penuh. Aku xtau nk citer cmne, tp point pentingnye, A mcm xsuke D kwn ngan B. haih aku pulak yg pening byk huruf ni..

Masalah yg aku nmpk xrasional disini, A seperti mengapi2kan keharmonian yg B dan D alami. Disbbkn A dan B sgt rapat, maka A sgt ambil berat dan syg kpd B, even as kawan la. Like aku kata awal2 td, aku xmenyentuh isu hubungan terlarang. Tp aku rase xperlulah A wat D tu mcm seorg BF yg xberguna. Sbg sorg kawan, pttnye A bg sokongan dlm hubungan B dan D. Tp, tak. Aku tgk mcm A saje nk hentam D. Aku pon xtau B perasan ke tak sbb bunyi A ckp tu mcm rasional la konon tp sbnrnye SARKASTIK gile. Aku plak kesian kat D tu.

Kite, kalo syg kawan, kite tlg make up hubungan ksh syg yg ade. Bkn hancurkn ksh syg tu. Kite kena realistik. syg cmne pon kite kat kawan, kawan kite kena KAWIN jugak. Kn ade BF, abis kalo kite je nk syg dy, dok banned BF dy. Bile dy nk kawen, YE DAK??

Kalau kite xsuke BF dy pon, kite hormatlah hidup dy, pilihan dy. Bg sokongan even kite xsuke. Kite xtau, mgkin bahagia tu milik mereka. Sape kite utk kate dorg xkn bahagia. Kite blh kata kite xsuke BF dy, tp xblh kata dorg xkan bahagia. Kite akan wat ape saje utk org yg kite syg. Tu lumrah. Jadi kena ingt, kalau kite syg kawan kite, kite bahagiakan hidup dy. Bkn hancurkn kenahagiaan dy. Sbb kebahagiaan seorang gadis lengkap bila dy dah ada keluarganya sendiri.

Ok, tu pendapat aku. I mean NO HARM to anybody. Dan ape yg aku ceritakan ini berdasarkan realiti di FB. Biaselah,, kadang2 aku suke jugak bukak page2 org lain. Tp sbnrnye, aku xknl pon A and D tu. Just baca komen2 mereka sahaja.

Mungkin ada byk situasi yg aku xtau. Tp, pandanglah dari sudut aku, aku xtau semua situasi. Semua org begitu. Dan org yg xtau situasi seperti aku ini, boleh memandang situasi yg aku lihat dr perspektif yang mungkin lain drp yg sebenar. Tp, ape pandangan aku ini mungkin berguna buat sesiapa yg mengalami mslh dlm situasi perspektif aku.

Ikhlas.. faizan..
A to Z Best Frend.. :-)

1 comment:

Anonymous said...

hehe,i like it