Nuffnang

Wednesday, December 15, 2010

Aku tak paham.. :-)

Cinta tu ape ye? Aku xphm cinta. Bila cinta, kite slalu sggup berkorban segalanya. Sanggup lawan ckp mak bapak yg dok golok gadai besarkn kite. Sedangkan kite kenal org yg kite cinta tu xlme pon.
Aku xphm knp ada yg sanggup biar hati sakit asalkan org tu xtinggalkan kite.
Aku xphm knp org tu sanggup jadi yg no 2, 3, 4, 5,6..... (gf/bf ok, bkn bini) Bercinta dengan penuh kepura-puraan.
Aku xphm knp org tu nak pasang smp 4 juta. 1 xcukup ke? xblh setia? Kalo xblh setia, takut nnt kn tinggal, maknanya dia xserius la btol x?
Aku xphm... xphm.. byk yg aku xphm.. Knp bile kena tipu 4 juta kali pon org tu still nk terima n percaya kata2 partner dy? Xnmpk ke dorg dah perkotak katikkan diri korang? Korang buta? Org kata cinta tu buta, yeke? Ke org yg bercinta tu yg buta?

Aku mmg xphm..
Tp aku tau, bile kita cinta kite slalu cakap kite xblh hidup tanpa org tu..
Dan aku tau jugak, ayat itu telah menjadikan seseorang tu mensyirikkan Allah..
Knp kite xpercaya je pada jodoh?
Ye, jodoh kena cari, xdtg sendiri..
Tp, cari jodoh bkn ikut nafsu..
Bkn ikut hobi, bosan dll..

Aku phm..
Bila kite sayang, mmg kite akan cuba wat ape yg kite mampu utk dia..
Tapi jgn kite butakan hati kite..
Pk la rasional sket..
Kalo dok ikut hati, perasaan, kite mudah tersilap langkah..
Bercintalah.. sampai syurga..
Semoga cinta yg ada tu, cinta drpd Allah.. :-)

P/s: aku masih lagi xphm, jadi sesiapa tlg bgtau aku ek..hahaha


No comments: