Nuffnang

Friday, March 25, 2011

cita2 ku terkubur namun impian seorang ibu tercapai. Xde yg lagi bgs drp ini.. :)


Teringat dulu kecik2 aku suke sgt tgk citer cina kat tv2 pukul 7 and tv3 pukul 6. Kadang2 tgk kat NTV7. Aku suker tgk citer yg polis2 mcm ICAC, bomba2 mcm Burning Flame, dokter2 mcm Healing Hands. Citer kung fu plak aku ske tgk Fong Sai Yuk, The Legend of Condor Lovers, Journey To The West, ade lagi tp aku xingt tajuk. Aku tgk dr aku kecik2 lagi smp parent aku pon xleh nk wat ape dah. haha Then ble aku start skolah menengah, aku dok ostel (RPS) dah xleh nk tgk tv cter2 tu dah sbb kat sana blh tgk tv ari sabtu ahad je. Minat aku nk tgk tv pon mcm dah kurang tp kadang2 tgk jugak bler cuti ke, or ade peluang ke kan. Aku ingt lagi ada satu masa tu aku ngan kwn aku minat tgk My MVP Valentine, cter taiwan kot pukul 3 lebih ke 4 lebih ke, kitorang menyelinap masuk lam dapur dining hall tgk tv sbb kat situ ade tv org dining tu.. hihihi lawak btol rasenye.

Disebabkan aku suke tgk citer2 cina ni la, aku punya cita2 nk jadi polis. Even aku tgk mcm2 genre kan, tp aku plg suker r cter polis2 ni sbb tgk polis2 tv tu terer2. hahaha Aku jd dak kadet drp Form 2 smp r F5. Seronok. Siap masa kenalkan diri kat mana2 la, kat matrik ke, aku ckp aku nk jadi polis. Bygkan, org masuk matrik sume cita2 nk jadi engineer, arkitek and yang sewaktu dengannya tp ble smp part aku, kata nk jadi polis.. hahahaha Tp mak aku xbg aku jadi polis, mak aku kata byk lagi keje lain dlm dunia ni. Tp bapak aku xkisah. Masa aku masuk UPM dulu (seminggu je,orientasi) bapak aku siap tlg tny lagi utk aku kat kaunter SUKSIS, and masa kat dewan besar UPM nama aku antara yang tersenarai and dipanggil utk selection SUKSIS. Tp masa tu aku dah tau aku nk kuar dr UPM utk masuk IPTHO (skrg IPGKTHO). So, dengan serta mertanya padamlah cita2 aku nk jadi polis sbb ble aku msk IPG scra automatiknya aku bakal menjadi cikgu. Masa mula2 msk IPG ni, aku frust gle r. Tahan je. Aku rase ade kot hampir habis 1 semester aku menangis dlm hati. Luar ceria je, dlm.. Terkilan gle. Tp pastu aku pk balik sume ni, smp ble aku nk cmni. So, aku terima jelah kenyataan yang aku ni bakal guru. hahaha Skang dah dekat 3 taun training kat IPGKTHO ni, byk dah suke duka kat cni. Sume benda akan jadi seronok kalo kiter rase benda tu seronok. Even kalo mase tu kite down like hell pon, kalo take things from the BRIGHT side, kite akan rase tabah nk tempuh semua cabaran hidup. Dan aku sebenarnye sangat bertuah sbb dpt jd cikgu. Cikgu PJ. Mmg seronok jadi cikgu PJ ni. Mksud aku jd trainee kat IPGKTHO ni la. hihi

So, bg sape2 yg rase kecewa dengan perjalanan hidup ni, korang pk la balik. Cbe terima keadaan. Kite blh happy kalau kite nak. Semua semangat, adalah drp diri kita. Aku pernah rase kecewa, hampa, terkilan.. Tp demi seorang mak yang melahirkan dan membesarkan aku, xterbanding ape yang aku korbankan dengan pengorbanan mak aku. Dan aku harap aku dpt balas budi mak bapak aku. I luv u mom n dad.. (cewah ckp omputih plak)


Ni PJ Warrior Girls.. Yang laki nye aku xupload..hihihi
(ni ade sorang xde lam gmbo ni)

2 comments:

Anonymous said...

''kita boleh happy kalau kita nak...'''
:p

addin said...

yup..kalo kite asik nk tggelam dlm dunia sedih, kite xkn happy.. kite kn bersyukur.. :)