Nuffnang

Monday, January 10, 2011

JODOH dan CINTA


Aku ade la jugak dgr2 org kata xblh nk idup single ni. Dorg kata kalo xde pengganti dorg xleh move on, xleh lupe yg lama, sunyi n mcm2 lagi la yg aku dgr. Betul ke? Ade jugak yg dah jumpa pgganti tp teringat jugak yg lme. Knp ye?

Hidup single xbez ke? Bukan mksud aku xblh kapel, tp pd aku, jgnlah desperate sgt smp ntah mana2 laki pon kite sapu asalkan dpt jadikan pgganti. Pastu clash, cari lagi yg baru. Smp ble nk terus mcm tu? Sdgkan kite ni Allah kurniakan akal dan fikiran utk digunakan mencari JODOH kita. Tp slalu kita cari CINTA yg BUKAN JODOH kita. Hanyut dlm desakan dunia, perasaan dan jiwa remaja. Mcm lagu Faizal Tahir, hanyut. hihihi

Itu hak korang lah dan apa yg aku tulis ni pendapat aku drp pale otak aku ni je. Aku terima la apa2 pon alasan korang dan korang pon kena terima pendapat aku jugak. Ye dak? Ok, kat sini aku bkn nk gaduh2 ke ape. Saje. Sbb otak aku ni suke sgt berfikir.

Bila smp JODOH kita, kita akan tamatkan hidup SINGLE kita. Tapi bila smp CINTA kita, belum tentu kita akan tamatkan zaman BUJANG kita. Kadang2 CINTA kita adalah JODOH kita. Kdg2 kita jmp JODOH dulu br jumpa CINTA. Kdg2 kita jmp salah satu je. Kdg2 kita xjmp lgsg. Tu semua Allah dah tetapkan. Tapi kita yg ade akal ni kena la wat pertimbangan dengan wajar. Xbermakna lepas timbang trs dpt keputusan bgs. Kadang2 kita timbang punya timbang, salah jugak. Tp kita kena slalu redha dengan apa je yg kita dpt. Take things from the bright side. And you will find your star to light your way.

Walau apapun yg berlaku. Jgn pernah buat keputusan terburu2. Masa depan kita tak tau. Tp xbermakna kita tak perlu berfikir dan merancang sebaiknya.

Kasih syg slalu wujud di sekeliling kita. Tp CINTA yg AGUNG hanya padaNYA dan JODOH kita juga di tanganNYA.

Slalu yakin padaNYA dan hidup kita akan slalu gembira.

Ikhlas: Ingin ke syurga DIA bersamanya. Amin.

No comments: